Alweer een week voorbij. - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Joy Veen - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij. - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Joy Veen - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij.

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

25 Juli 2015 | Sri Lanka, Galle

Er is al weer een week voorbij.. De tijd gaat snel. De laatste dagen is de wifi niet zo goed. Het schijnt een soort van op te zijn en vandaar dat ik al een aantal dagen niets heb kunnen laten horen. Ga er maar eens goed voor zitten, want ik zal jullie vertellen wat er in de afgelopen dagen is gebeurd.

Op dinsdagochtend zijn we weer naar de kinderen op de Sacred Heart geweest. We zijn aan de slag gegaan in kleine groepjes met verschillende activiteiten en dit werkte al een stuk beter. Ook hebben we onze springtouwen meegenomen en vooral de kinderen met het Downsyndroom waren hier gek op. 's Middags hebben we op het andere project (ECSAT) met de kinderen buiten gespeeld. Het spelletje zakdoekje leggen vonden ze geweldig en dit hebben we wel een half uur lang gespeeld. Dat is het leuke aan kinderen met een beperking! Ze zijn zo blij met de kleine dingen.

Op woensdag kwamen er halverwege de ochtend twee studenten om te tolken. Helaas was de leerkracht precies deze ochtend even twee uur weg. Zonde, want dat tolken ging dus niet lukken! Met de kinderen hebben we met verschillende materialen gewerkt, zodat ze leren hoe ze met de materialen moeten en kunnen werken. 's Middags op ECSAT maakte we een toets mee. Geweldig om te zien op welk niveau deze kinderen zitten.

Donderdagochtend was de Sacred Heart special need class vrij. We hebben deze ochtend een kijkje genomen op de kleuterschool vlakbij het vrijwilligershuis. We kwamen nogal verbaasd terug. Het leek er namelijk een beetje op een dierentuin. De kinderen schreeuwden en renden door de klas en de leerkracht zei hier niets van. Als ik mijn klas zo had gerund, had ik mijn diploma wel op mijn buik kunnen schrijven :P.

Vrijdag was een dag vol vooruitgang ! De tolken waren er weer en de leerkracht deze keer gelukkig ook. We bespraken alle kinderen met de leerkracht, zodat we een draaiboek kunnen maken voor de andere vrijwilligers. Ook legde we haar uit wat ons doel was en wat we voor haar konden betekenen. Zelf gaf ze aan dat ze ook meer activiteiten met de kinderen zou willen doen, maar dat ze soms de materialen er niet voor heeft. Toen we haar vertelde dat ze de materialen mocht houden en er waarschijnlijk nog meer bij komt, kon ze haar ogen niet geloven! We hebben inmiddels ook een kamer toegewezen gekregen om een speelkamer van te maken. Wel moet het dak eerst nog even gerepareerd worden. Weer iets om achteraan te gaan :P.

Inmiddels lopen er voor ons zo ongeveer drie projecten. We willen een draaiboek maken voor de volgende vrijwilligers, we willen een speelkamer creëren. En deze week kwam er nog iets heel belangrijks bij. In onze klas zitten namelijk twee slechthorende meisjes. Deze meiden kunnen hier een gratis gehoorapparaat krijgen, maar hiervoor moeten er wel formulieren ingevuld worden. We zijn inmiddels met deze formulieren bezig en hopen ze in deze dagen mee te kunnen nemen naar een gehoorspecialist, zodat hij de gehoorapparaten helemaal goed in kan stellen. Het planbord is eventjes naar de achtergrond verdwenen. We gaan hem nog steeds maken, maar we willen er eerst voor zorgen dat de omstandigheden om er mee te kunnen werken goed zijn!

Dit weekend hebben we bij het Holland House of Hope gekeken. Een weeshuis voor kinderen die slachtoffer zijn geworden van de Tsunami. Ze wonen hier met zijn 8e in een huis en hebben een 'moeder' die voor hen zorgt. Erg bijzonder om te zien! Vervolgens hebben we wat over het platteland gelopen. We vonden een prachtig meer en hebben gepraat en gespeeld met de locals! Morgen wordt het een dagje strand.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de projecten, zolang als de wifi meewerkt :P.

Groetjes!

• 26 Juli 2015 - 09:35

Hanneke Verhaar:

hallo Joy

Mooi om weer iets van je horen.
    Leuk om de foto's van jou en de kinderen te zien.
    Wat zijn ze blij hè met het meegebrachte speelgoed van jullie?
    Wat zal jij een indrukken opdoen daar, het zal af en toe best wel heftig zijn.
    Hé veel succes en plezier weer met je werk.

groetjes Hanneke Verhaar

• 26 Juli 2015 - 14:08

Sacha Grootenboer:

dat klinkt allemaal wel heel goed hoor. Mooie aanpak dames! En wat fijn om zo'n mooi werk te kunnen doen!

Succes en geniet ook tussendoor van alles wat jullie doen :-)
    S+B+K