Week nummer 3 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Joy Veen - WaarBenJij.nu Week nummer 3 - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Joy Veen - WaarBenJij.nu

Week nummer 3

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

09 Augustus 2015 | Sri Lanka, Galle

Vorige week zaterdag gingen we een dagje naar het strand in Mirissa. Prachtig strand, wel een beetje verbrand..

Op zondag mochten we met de Pure expeditie groep mee naar de Sinharaja jungle. Eerst twee uur in een busje en toen de groene jungle in. We deden hier een wandeltocht, zagen veel kleine dieren en zwommen in de waterval!

Maandag mochten we weer verder met onze verfopdracht. Op het rooster dat Janaka elke week maakt, stond dat we het maandag ook maar meteen af moesten ronden. Haha, hij overschatte ons een beetje :P.

De rest van de week heeft bij ons in het teken gestaan van verven en schuren. De stoelen zijn inmiddels allemaal kaal geschuurd, in de grondverf gezet en inmiddels prachtig paars of roze. Het wordt een echte meiden klas. De muur die we in de grondverf hadden gezet, is inmiddels lichtblauw. Een van de meiden van de pure expeditie groep heeft er twee olifanten op getekend en zo lijkt het een echte kinderkamer! Onze kleren zitten helemaal onder de verf en we kunnen geen terpetine meer ruiken.

Maar niet alles verliep soepel.. We hebben weer veel moeten zeuren bij Janaka. De overige twee muren in de speelkamer waren namelijk geheel vochtig, omdat het dak nog steeds niet repareert was. Daarnaast ziet de vloer er niet uit en hebben we dus ook nog gevraagd om een nieuwe vloer. Het duurde even een week, maar wij zijn inmiddels dolblij! Het dak is gerepareerd en Janaka heeft samen met ons een nieuwe vloer gevonden (: . We kunnen morgen dus eindelijk verder in de speelkamer!

Dit was een geluksmomentje, maar vandaag kwam er nog een! Dinsdag gaan we met de meiden die kunnen naar de gehoorspecialist in Matara. Janaka heeft voor ons contact gelegd met de meiden en wij hebben contact gehad met de gehoorspecialist.

Het gaat dus eindelijk allemaal gebeuren !! Wij blij en onze coordinator ook blij met ons! We hebben deze week ook nog wat spullen voor in de kamer aangeschaft en we kunnen de testkosten voor de dove meiden sponsoren dankzij jullie hulp.

Groetjes!