De dag voor vertrek.. - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van Joy Veen - WaarBenJij.nu De dag voor vertrek.. - Reisverslag uit Ter Aar, Nederland van Joy Veen - WaarBenJij.nu

De dag voor vertrek..

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

15 Juli 2015 | Nederland, Ter Aar

Morgen is het dan eindelijk zo ver! Samen met Nadine stap ik om 11.55 uur in het vliegtuig naar Sri Lanka. Via Helsinki en Bangkok zullen we de volgende dag om 11 uur (Sri Lankese tijd) landen in Colombo.

De eerste 4 weken zullen we verblijven in het vrijwilligershuis van onze coördinator Janaka. Hij werkt voor de Nederlandse vrijwilligersorganisatie PURE Volunteer. We zullen hier de eerste twee weken aan de slag gaan op een schooltje met gehandicapte meisjes. De laatste twee weken zullen we waarschijnlijk werken op de dagopvang voor gehandicapte kinderen.

We gaan morgen pas weg, maar de voorbereidingen zijn al een tijd geleden begonnen. Want wat gebeurt er als je twee juffies inzet op een school.. Hun hersens beginnen direct te kraken, ze beginnen materialen te verzamelen en er ontstaat een kant en klaar plan om de Sri Lankese leerkracht zo goed mogelijk te helpen. Dit hebben ze ons overigens ook als opdracht gegeven hoor :P.

Maar wat zijn we dan precies van plan? We hebben thuis de onderdelen gemaakt voor een planbord. Dit is een bord dat in Nederland veel bij de kleuters gebruikt wordt. De kinderen in de klas kiezen op het planbord een activiteit uit en gaan hier vervolgens mee aan de slag. In Sri Lanka willen we dit planbord in elkaar zetten (foto's volgen) en in de klas introduceren. Om met het planbord te kunnen werken, nemen we ingezamelde materialen mee van thuis en willen we in Sri Lanka van het ingezamelde geld nog meer materialen kopen.

Wij hopen dat ons plannetje een succes gaat worden, maar dit is nog even afwachten.. Ik zal jullie hier op de hoogte houden, maar ga nu nog even de laatste spullen in mijn backpack stoppen.

Groetjes,
Joy

• 15 Juli 2015 - 18:43

Ria Blommestijn:

Hallo Joy en Nadine.

Wil jullie een goede,voorspoedige reis toewensen, en ik hoop net als jullie dat deze reis een succes gaat worden.
    Vast wel met 2 van die kanjers.
    Ik ga de reisverslagen met belangstelling volgen!

Groetjes en een goede voorbereiding.
    Tante Ria.

• 15 Juli 2015 - 20:20

Monique Russchenberg:

Hoi Nadine en Joy,

Wat ontzettend leuk dat we met jullie kunnen meegenieten de aankomende tijd.
    Wij wensen jullie natuurlijk ook heel veel succes.
    Wij hopen met jullie mee dat jullie ideeën en plannen van betekenis mogen zijn in Sri Lanka.
    Goede vlucht gewenst en
    GENIETEN.

Lieve groeten,
    de Russchenbergjes

• 15 Juli 2015 - 20:28

Herman En Conny:

Hoi Joy
    we wensen jullie een goede reis toe.
    en succes bij de kinderen.
    groetjes Herman en Conny

• 15 Juli 2015 - 20:28

Marian:

Hoi Joy en Nadine,

Wat leuk dat we jullie avontuur kunnen gaan volgen, dit gaan we zeker doen.
    We wensen jullie een hele goede reis en hopen natuurlijk dat jullie plannen uit gaan komen.
    Heel veel succes.

Groetjes van De vorkjes

• 16 Juli 2015 - 07:02

De Markmannetjes:

Hoi Joy en Nadine,

Wij wensen jullie een hele mooie tijd in Sri Lanka en hopen dat de kinderen daar heel blij met jullie zijn. En dat jullie plannen voor hen een mooie verreiking zullen zijn. Geniet van alles. Hele goede vlucht.

Lieve groetjes van ons allemaal

• 16 Juli 2015 - 09:27

Petra Witteman:

Hoi Joy en Nadine,
    Goed idee van het planbord. Veel plezier en geniet van alles wat op jullie af komt. De kinderen mogen in hun handen knijpen met zulke enthousiaste juffen. Goede reis
    groeten Hans en Petra

• 16 Juli 2015 - 12:34

Door Markman:

Hallo Nadine en Joy,

We hebben je niet meer gesproken voor je weg ging.
    Maar natuurlijk wensen we jullie ook een hele fijne tijd in Sri Lanka.
    Doe voorzichtig, geniet en kom weer veilig thuis.
    We blijven jullie volgen,

lieve groetjes,
    Opa & oma Duif

• 16 Juli 2015 - 13:35

Sacha, Bram, Kiki:

Hele fijne reis toegewenst en succes!.
    We volgen het graag.

Liefs van ons uit warm Andalucie
    BSK

• 16 Juli 2015 - 20:36

Frans En Maike:

Vandaag hebben we je weggebracht naar Schiphol. Nadine en jij waren een beetje zenuwachtig voor het onbekende maar hadden er reuze zin in.
    Nu vliegen jullie je avontuur tegemoet. Jullie zijn twee meiden die er helemaal voor gaan om de kinderen het beste te geven. Daar zijn we trots op! Ga er heel erg van genieten.

Liefs papa en mama