Weer thuis! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Joy Veen - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Joy Veen - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

31 Augustus 2015 | Nederland, Nederland

Sinds een week ben ik weer thuis in Nederland. Na een vliegreis van zo ongeveer 24 uur, was het toch wel fijn om weer een bad, Nederlands eten en mijn eigen bed te hebben.

Onze laatste week hebben we vreselijk genoten van het prachtige Sri Lanka. We zijn naar het berg dorp Ella geweest, waar we prachtige wandelingen hebben gemaakt. Vervolgens met de trein door naar de stad Kandy. Dit was een prachtige rit, echt aan te raden. De omgeving waar we doorheen reden was adembenemend en je mocht gewoon in de deuropening zitten. In Kandy hebben we een olifant gewassen en in Anahradpura gefietst langs de tempels. Tot slot hebben we de hoofdstad bezocht en toen een flinke rit naar huis gemaakt.

Nog even een korte samenvatting van wat we nu precies gesponsord hebben op ons project. Allereerst hebben we alle verfspullen betaald, zodat we de kamer en het meubilair konden verven. Ook hebben we het dak laten repareren en is er een nieuwe vloer in de kamer gelegd. Naast de spullen die we vanuit Nederland hadden meegenomen hebben we in Sri Lanka nog meer speelgoed voor de kinderen aangeschaft. Daarnaast hebben we ook wat basis materiaal voor de docent gekocht (papier, lijm, scharen etc.). Tot slot hebben we de testkosten voor de drie dove meiden betaald, zodat zij een gehoorapparaat konden krijgen en de reiskosten naar Matara. Met het sponsorgeld zijn we redelijk uitgekomen en het geld dat nog over was hebben we gesponsord aan de PURE en is dus bij de projecten terecht gekomen.

Bij dit blog heb ik nog een aantal vakantie foto's geplaatst en foto's van de kamer/ het meubilair voorafgaand en na afloop van het schilderen!

Op 5 september gaan de meiden weer naar school en start een andere Nederlands meisje op ons project. Zij zal ons laten weten hoe de meiden de kamer vinden. Ik zal dan nog een keer een blog posten!

Groetjes

• 31 Augustus 2015 - 19:25

Petra:

Hallo Joy,
    Welkom weer thuis, wat een belevenis en goed gedaan zo te lezen.
    Succes met de dingen die je nu gaat doen. Fijn dat ik je kon volgen via deze mail.
    groeten Petra