De laatste week vrijwilligerswerk.. - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Joy Veen - WaarBenJij.nu De laatste week vrijwilligerswerk.. - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Joy Veen - WaarBenJij.nu

De laatste week vrijwilligerswerk..

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

16 Augustus 2015 | Sri Lanka, Galle

Afgelopen weekend zijn we met zijn 3e naar Tangalla en Yala national park geweest. Even er tussen uit. Het was een relaxed weekendje weg. Helaas geen olifanten gespot, want deze speelde verstoppertje met ons. Wel krokodillen en een bruine beer gezien!

Maandag konden we beginnen met de twee overige muren. Deze hebben we in de grondverf gezet en we hebben de paarse meubels afgewerkt!

Dinsdag zouden we naar Matara gaan met de dove meiden. Maar zoals het hier zo vaak gaat, werd deze afspraak weer gecanceld.. Dus hebben we de twee muren maar groen geverfd. Echt een super leuke kleur. De kamer werd er een stuk vrolijker van.. 's Middags zijn we voor de laatste keer bij ECSAT geweest.

Woensdag hebben we de oude vloer eruit getrokken, omdat de muren nu allemaal af waren. We zijn ons doodgeschrokken. Onder het zeil lag een hele plas water, het rook naar schimmel en de grond was zwart. Ik ben dan ook de hele ochtend bezig geweest het schrobben en droogmaken van de vloer. Nadine heeft de overige meubels afgewerkt! 's Middags vonden we wel dat we een middagje strand hadden verdiend (:

Donderdagochtend hebben we allerlei kleine klusjes gedaan: deur eruit halen, scharnieren verwijderen, stoelen/ tafels repareren. Nadine heeft het krijtbord geverfd. 's Middags kwam er een man om de nieuw vloer (een soort zeil) erin te leggen. Wat een PRUTSER!! De frustraties liepen hoog op, want hij plakte het zeil vast aan de muur, zonder eerst de luchtbellen eruit te wrijven. Uiteindelijk hebben wij hem moeten vertellen hoe hij het moest doen ... Maarja alles beter dan de oude schimmelvloer!

Vrijdagochtend hebben we onze speelkamer afgewerkt.. We hebben de spullen er in gezet, de oude kasten verplaatst en alles schoongemaakt en ingericht! En wat zijn we trots :D. We denken dat de kinderen het erg mooi gaan vinden!

In de middag zijn we naar een cricketmatch geweest. Dit is helemaal de sport hier, in Nederland kennen we het niet eens. We hebben lekker in het zonnetje zitten genieten. Vervolgens hebben we bij het restaurant van een lokale vriend gegeten en zijn we daarna gaan stappen! Een goede afsluiter van de week (:

Helaas voor ons moesten we zaterdagochtend met onze kater richting Matara met de dove meisjes. Jaja, het was eindelijk geregeld. Naja, 's ochtends kregen we nog even te horen dat de chauffeur er niet was en we dus toch met de lokale bus moesten. Maarja inmiddels kijken we daar al niet meer van op. Drie van de vier meiden waren er met hun moeders en zo vertrokken we. We moesten toen we aankwamen een aantal formulieren in vullen en toen werden we door gestuurd naar een gehoorcentrum. De meisjes kregen hier allemaal een audiologie test, hun gehoorapparaat werd ingesteld en er werd een mal gemaakt van hun oor. De meiden vonden het best een beetje spannend, maar waren zeer dapper! En wat geweldig dat ze met het gehoorapparaat in weer konden horen!! Het was een zeer gezellig en geslaagde dag (: Ze hebben ons zo'n 100 keer bedankt, maar ik moet jullie bedanken. Zonder de sponsoring waren deze gehoorapparaten niet mogelijk geweest!

Nu zit ik hier op het stoepje met een gepakte backpack. We gaan nog een week reizen en dan kom ik weer richting Nederland. De tijd is veel te snel gegaan en ik zou nog wel een maand willen blijven. Het voelt best een beetje rot om mijn 'tweede' huis achter te laten.. Het was een geweldige ervaring en ik heb hier super veel van geleerd.

De foto's zullen volgen en als we vanuit Sri Lanka horen hoe onze kamer ontvangen is, zal ik mijn allerlaatste blog schrijven!

Groetjes,

• 16 Augustus 2015 - 10:09

Marian:

Hey meiden,
    Wat hebben jullie keihard gewerkt, het ziet er super gaaf uit.
    En dan ook nog 3 meisjes aan een gehoor apparaat geholpen Geweldig.
    Ze zullen jullie eeuwig dankbaar zijn en heel veel plezier aan jullie speelkamer beleven.
    Jullie kunnen trots zijn op jullie vrijwilligers werk , missie geslaagd zou ik zeggen.
    En dan nu van het mooie land genieten, ik hoop dat jullie nog een paar olifanten kunnen spotten.
    Fijne vakantie nog.

Gr. Leon, Marian, Mandy en Sanne

• 17 Augustus 2015 - 10:39

Hanneke Verhaar:

Hallo Joy

Wat een leuke foto's heb je weer geplaatst.
    Het ziet er erg mooi uit hoor, er is een hoop werk verricht.
    En wat fijn dat die meisjes een gehoorapparaat hebben gekregen :)
    Volgens mij is je vrijwilligerswerk daar goed bevallen.
    Het zit er nu weer op....en nu nog even op vakantie.
    Jullie hebben gelijk, geniet er nog even van, het is zo weer voorbij.
    Goeie reis terug naar Nederland en tot ziens

groetjes Hanneke

• 17 Augustus 2015 - 15:26

Petra Witteman:

Het is jullie gelukt! Goed gedaan en nu nog veel plezier .
    groeten petra